Henna Kupsala Pudasjärvellä: Vaaleissa päätetään Suomen tulevaisuudesta

Perussuomalaisten kansanedustajaehdokas, siikajokinen luomuviljelijä Henna Kupsala vieraili Pudasjärvellä perjantaina 10.4. Kupsalan mukaan vilkkaasti liikkeelle lähtenyt ennakkoäänestys lupaa hyvää vaalimenestystä Perussuomalaisille.

Perussuomalaisten teltalla olivat Kupsalan lisäksi myös Perussuomalaisten Pohjois-Suomen järjestösihteeri Joukamo Kortesalmi sekä paikallinen kansanedustajaehdokas, taiteilija Kari Tykkyläinen ja sotkamolainen ehdolla oleva varatuomari Ari Korhonen.

Kupsala totesi Pudasjärvellä muun muassa seuraavaa:

– Ihmiset ovat havahtuneet siihen, mihin suuntaan Suomi on menossa. Monelle valtionvelan kaksinkertaistuminen viimeisen viiden vuoden aikana on tullut yllätyksenä – ja järkytyksenä. Sen lisäksi, että työttömyys on pahentunut ja tiet rapistuneet, Suomi joutuu tuottamaan joka vuosi osan palveluistaan velaksi.

– Sanomattakin on selvää, ettei nykymenolla voida jatkaa, vaan valtion velkaantuminen on pysäytettävä. Kreikan tiellä oleminen hirvittää varsinkin maaseudun ihmisiä, jotka jo tähänkin asti ovat olleet monenlaisen säästökuurin kohteena.

Kupsalan mukaan yhtä konstia Suomen suunnan muuttamiseksi ei ole, vaan tarvitaan rohkeita uudistuksia laajalla rintamalla. Yritysverotuksen kansanedustajaehdokas olisi valmis muuttamaan Viron mallin mukaiseksi, mikä lisäisi niin investointeja kuin työllistämistäkin. Yritys- ja maataloustoimintaa haittaavasta turhasta byrokratiasta on päästävä eroon ja pienyrittäjien asemaa on parannettava ALV-alarajan nostolla.

– Siitä pitää lähteä, että kaikista pidetään huolta ja esimerkiksi ihmisten sairaudet hoidetaan oikein ja aikanaan. Sairauksien paheneminen pitkissä hoitojonoissa ja luukulta toiselle pompoteltaessa aiheuttaa paitsi inhimillistä kärsimystä, myös valtavan menoerän yhteiskunnalle sairaslomien ja erikoissairaanhoidon muodossa.

Kupsalan mukaan Suomi on tilanteessa, jossa poliittisia päätöksiä tehtäessä on aina ensimmäisenä katsottava oman kansan etu ensin. Kriisimaiden tukipakettipolitiikka ei ole auttanut ketään. Kupsalan leikkauslistalle joutaa myös tuulivoiman syöttötariffi. Sähköntuotantomuotona esimerkiksi turve työllistää 20 kertaa paremmin kuin tuuli.

IMG_9565

Perussuomalaisten eduskuntavaalityön loppukiriä vauhditettiin muun muassa Pudasjärvellä. Kuvassa vasemmalta PS-kansanedustajaehdokkaat Henna Kupsala ja Ari Korhonen sekä Kari Tykkyläinen järjestösihteeri Joukamo Kortesalmen kuvaamana.

Kirjoitettu 13.4.2015